Turniej Orlęta 2015'- Niedźwiedź 20-22 marca

20 marca br. w małej wiosce nieopodal Ostrzeszowa, a było to w Niedźwiedziu, w godzinach wieczornych rozpoczął się wyjątkowy czas dla każdej harcerki z naszego Związku Drużyn, albowiem rozpoczął się tegoroczny turniej Orlęta 2015'. Jest to wydarzenie obchodzone rok w rok w naszym środowisku. Podczas tych potyczek zostaje wybrany najlepszy zastęp roku. W zeszłym roku BYŁ TO ZASTĘP MADARYNKI z 4 ODH-rek im. Jadwigi Falkowskiej. W tym roku komendę turnieju tworzyły: sam. Monika Szewczyk, sam. Monika Grzesik, sam. Magdalena Wieczorek oraz sam. Katarzyna Graf. W tegorocznej edycji każda drużyna stawała się wybranym kontynentem, a jej zastępy poszczególnymi państwami. Ich zadaniem było podczas turnieju m.in. zdobyć jak najwięcej informacji o ich kraju, przygotować regionalną potrawę, nauczyć sie śpiewać po włosku" lasiate mi cantare", tańczyć zorbę oraz zapoznać się z gestami, symbolami i zwyczajami panującymi w Indiach. Pierwszego dnia odbył się  Harcerski MasterChef , patrole przygotowywały regionalne sałatki, które później były oceniane przez wybrane wcześniej jury. Bezkompromisowo wygranym państwem była Francja! Główną atrakcją całego spotkania była Wielka Gra " Dookoła Świata". Zastępy docierały na różne punkty, które symbolizowały przeróżne państwa. Po południu wszystkie harcerki i zuchenki zagrały w "Trudną grę". Robiłyśmy również własnoręcznie przypinki z nazwą naszego turnieju abyśmy mogły godnie nosić je przy naszych pięknych mundurach. Zostałyśmy również miło zaskoczone odwiedzinami dh. Agnieszki Maliszak, która umiliła nam popołudnie swoim wspaniałym uśmiechem i poczuciem humoru. Serdecznie dziękujemy za poświęcony nam czas:)

Z pewnością jesteście ciekawi, kto stanął na naszym podium.

Uchylimy Wam rąbka tej tajemnicy:)

I miejsce- zastęp Kormorany - 2 ODH-rek im. Olgi Małkowskiej

II miejsce- zastęp Sokoły  - 2 ODH-rek im. Olgi Małkowskiej

III miejsce- zastęp Zeberki- 2 ODH-rek im. Olgi Małkowskiej

Poniżej krótka fotorelacja z naszego przedsięwzięcia:)

Więcej zdjęć znajdziecie   -   O WŁAŚNIE TUTAJ :)

Relacje z Zimowisk 2015'

Patrol Środowiskowy w Mikorzynie

Podczas ferii zimowych odbyło się pierwsze zimowisko naszej drużyny. Wspólnie podbiłyśmy Kletno, a naszą bazę miałyśmy w "Janowej Chacie". Podczas pięciodniowej przygody zdążyłyśmy odwiedzić Jaskinię Niedźwiedzią i Kopalnię Uranu. Wspiełyśmy się na najwyższe wzniesienie Sudetów Wschodnich i doszłyśmy na kraniec świata, ponad chmurami. . Z przykrością stwierdziłyśmy iż chmury nie są z waty cukrowej ( ku naszemu zdziwieniu). Nie zabrakło także zbaw na śniegu, którego nam nie brakowało ! Bitwy śnieżne , szalone zjazdy i masa dobrej zabawy ! Podczas pobytu w Kletnie wcieliłyśmy się w postacie z bajek Disneya. Każdy nasz wieczór był magiczny niezapomniany. Wspólnie ratowałyśmy bajki oraz ich postacie, które zostały porwane przez Doktora Zuo. Wróciłyśmy całe i zdrowe , a przede wszystkim szczęśliwe !

4 Ostrzeszowska Drużyna Harcerek im. Jadwigi Falkowskiej

4 Ostrzeszowska Drużyna Harcerek im. Jadwigi Falkowskiej w tym roku wyruszyła na swą zimową wędrówkę w Góry Sowie, które rzuciły urok na nasze harcerki.  Zatrzymałyśmy się w wspaniałym schronisku w połowie drogi na Wielką Sowę- Zygmuntówka, która mieści się w dość długiej wsi Jugów- to nazwa tego wspaniałego miejsca ( odsyłamy na funpage

https://www.facebook.com/schroniskopttk.zygmuntowka?fref=ts )

W ciągu 5 dni zdobyłyśmy dwa główne szczyty, była to Wielka Sowa i Kalenica, po drodzę udało nam się tez zdobyć Sowę, Żmiję i wiele innych mniejszych szczytów.
Kiedy po męczącej wędrówce wracałyśmy do schroniska, nasza kochana druzynowa Ola suszyła nam buty przy kominku, Kasia pilnowała zajęć, Luxxar sprawdzał porządki a Madzia robiła pyszną kawę!
Tegoroczną tematyką na naszym wyjezdzie była II Wojna Światowa.
Harcerki zdobywały profesje żołnierzy Piechoty, Marynarki Wojennej oraz Marynarki Lotniczej.

Kto nie był, wiele stracił!
Zapraszamy do oglądania zdjęć z naszego wyjazdu na stonie naszej drużyny

Cisówka w Kletnie !

Na zimowisko do Kletna wszyscy pojechaliśmy z uśmiechem na twarzy pomimo mrozu, to wszystko dzięki świetnej atmosferze. Z niecierpliwieniem dojechaliśmy do schroniska. Każdy dzień był aktywnie spędzony. W jeden dzień robiliśmy śnieżne pojazdy, oraz 'bazy' do nich, w kolejny byliśmy w jaskini niedźwiedziej, następnego dnia robiliśmy pyyyyszne kluski. Były różne gry terenowe jak i integracyjne. Nie zabrakło również wędrówek, szczególnie zapamiętana zostanie zapewne ta, na sam szczyt Śnieżnika. Całe zimowisko było na punkty, zauważalna była rywalizacja, ale na pierwszym miejscu zawsze była jednak dobra zabawa! Każdy rozumiał, że zwycięstwo cieszy, a zabawa uczy. Zwycięstwo 'po trupach' nie sprawiłoby tyle radości. Każdy sobie pomagał, w końcu harcerz jest pożyteczny i niesie chętną pomoc bliźnim. Codziennie coraz bardziej można było odczuć narastającą braterską więź jaka panuje w naszej drużynie. Wszelakie świecowiska uczyły nas czegoś nowego m.in jak powinniśmy rozumieć prawo harcerskie, czy też uczyło nas nowej piosenki, bądź zabawy. Sądzę, że każdy z nas wiele wyniósł z tego wyjazdu.

Konfrontacje Teatralne Boogie Night 2015'

W sobotę (24.01.2014r.) nasze wspaniałe harcerki wzięły udział w  Konfrontacjach Teatralnych "BOOGIE NIGHT", które są dla nas coroczną tradycją.  W tym roku orgaznizatorkami były druhny z 4 Ostrzeszowskiej Drużyny Harcerek

im. Jadwigi Falkowskiej.Tym razem oceniane były nakręcone wcześniej filmiki. Były to parodie znanych seriali i programów telwizyjnych tj. Perfekcyjna Pani Domu, Świat według Kiepskich, Kuchene Rewolucje, i wiele wiele innych. Tematyka tego wieczoru obejmowała lata 60 i 70 XX w., stąd też nasze szalone stroje hipisów. Wyłoniono również "Najlepszego Drużynowego 2015 roku"- który wykazał się sprawnością fizyczną i sprytnością rywalizując z inymi drużynowymi - dh. MIchał Rokita okazał się być  niepokonany!  Królową Balu,  została przyboczna 12 Próbnej Drużyny Wędrowniczek w Ostrzeszowie - Julia Szewczyk- , której serdecznie gratulujemy !

Poza tym, nie zabrakło czasu na  szaloną zabawę.